Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Wed 28 May 1997 - 13:32:39 MET DST
Witold Stolarski wrote:
>
> On 28 May 97 at 11:58, Jacek Piskozub wrote:
> > Jacek Osiecki wrote:
> > > Dnia Tue, 27 May 1997 12:14:34 +0200, Jacek Piskozub napisał(a):
> > > >Tak. Z tym, że po dowiedzeniu się o nowej wersji swej ulubionej gry,
> > > >ktora chodzi tylko pod Win95/NT (bo jest np. na DirectX) cichcem
> > > >instaluja W95 na nowo, nie przyznajac się nikomu ;-)
> > > ... I tylko z powodu X-Wing vs. Tie Fighter na moim dysku jeszcze leży
> > > windoza... Niestety, skoro gry robią lamerzy i ignoranci, to na to nie ma
> > > rady...
> > Chipsety 3D, i karty na nich oparte, pewnie też robią ignoranci, bo na
> > VooDoo (prod. 3dfx), najszybszym akceleratorze grafiki trójwymiarowej
> > (tzn. ponizej paru tysiecy $$$) są drivery tylko na Windows 95/NT.
> ??? A skad masz takie wiadomosci? 8-O
http://www.3dfx.com
http://www.diamondmm.com/
itp.itd.
Rozumiem co masz na mysli: Glide dziala tez pod DOS i niektore gry dadza
sie poscic pod golym DOSem. To prawda jednak trend jest przeciwny:
- GLIde dla DOSu nie jest juz rozwijany. Nowa werja 2.3 jest dla 95 i NT
(tzn zawiera rozne pliki dla obu - tez ciekawostka).
- id (ten od Wolfensteina, Dooma, Quake i Hexena) nie wyposci juz zadnej
gry pod goly DOS
- maszynke do Quaka2 licencjonowalo chyba 8 roznych firm piszacych gry
(a bedzie to maszynka Win32-owa). Nawet nowy Duke Nukem ma chodzic na
tym.
-zarowno DirectX (to oczywiste) jak i OpenGL beda mialy wylacznie
interface windowsowe.
Zegnaj DOSie.
A co mialem na mysli powyzej, to to ze nie ma wersji natywnie Linuxowych
czy pod OS/2.
> Nie wiem, czy wiesz, ale istnieja rozne patche rowniez do gier
> DOSowych, np. do Tomb Raidera. :)
Wiem. Na VooDoo to dopiero cos! I rzeczywiscie chodzi pod Glide dla DOSu
-- Jacek Piskozub Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland mailto:piskozub_at_iopan.gda.pl http://www.iopan.gda.pl/~piskozub
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:07:50 MET DST