Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 05 May 1997 - 20:31:31 MET DST
>Ludzie o czym wy wogole rozprawiacie. KLIENT MA ZAWSZE RACJE i jesli TCH
>tego nie rozumie to nie pociagnie zbyt dlugo. Porzadna firma dbajaca o
popracowalbys w serwisie to bys zmienil zdanie ;) firma powinna starac
sie isc klientowi na reke, co nie powoduje automatycznie ze klient staje
sie geniuszem... wrecz przciwnie. klient moze miec racje tylko wtedy, gdy
nic nie grzebie, oplaci za sprzet i support pelna sume. wtedy tak. a nie
jak sam kombinuje, grzebie itd.
przyklad: facet rzuca plyta na podloge wsqtek czego lamie sie ona na pol.
porzadna firma wymienia bez slowa, bo to wada ukryta i klient ma zawsze
racje.
przyklad: facet zle ustawil procesor (napiecie) i mu MMXa wydymilo. firma
wymienia, bo klient ma zawsze racje.
przyklad: facet zle popodlaczal kabelki na plycie, wsqtek czego uszkodzil
plyte, dyski i cos jeszcze. dostaje nowe elementy i jeszcze przeprosiny
na pismie, bo ma racje.
przyklad: facet przynosi do serwisu plyte zakupiona w innej firmie.
analogicznie - wymiana od reki.
przyklad: w/w firma bankrutuje po tygodniu. takie sa prawa rynku :)
przyklad: qpujesz kilogram kielbasy i przynosisz ja zaplesniaja po
miesiacu do reklamacji. co powie sprzedawca? oczywiscie takze powinien
wymienic od reki, bo klient ma zawsze racje...
to moze skrajne przyklady i naiwne, ale z grubsza pokazuja to sam - ze
czesto klient nie ma racji. oczywiscie nalezy mu pomoc, ale Twoje
podejscie pachnie conajmniej prlowskim podejsciem sanepidu do prywatnej
przedsiebiorczosci. cos mi sie nie podoba - niewazne czy mam racje czy
nie - upierdolic...
aqrat TCH jest bodaj najporzadniejsza firma w kraju, szanujaca swoich
klientow i jasno prezentujaca warunki sprzedazy. zas sposob zalatwiania
reklamacji jest nierzzadko dla nich niekrozystny, gdyz potrafia pojsc na
reke mimo ewidentnej winy uzytkownika. to co napisales, swiadczy jedyie
ze zupelnienie masz pojecia o czym piszesz. komputer to nie odkurzacz!
zwlaszcza jesli mowimy o samodzielnym montowaniu serverow! tu nie
wystarczy wloz i poruszaj! odrobinka oleju w glowie nie zaszkodzi...
zastanow sie nastepnym razem zanim glos zabierzesz...
karpio
ps. nie cierpie ignorantow..
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:04:58 MET DST