Re: Pady windy a pady Quake-a

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Wed 19 Feb 1997 - 19:16:14 MET


On Wed, 19 Feb 1997 12:33:10 +0100 (CET), Piniek (aka Piotr Ingling) wrote:

>A mnie zastanawia jedna rzecz. Dlaczego, jak winda pada, to wszyscy, ze
>fatalnie napisana, ze kod do .... Ale jak sie Quake wywala, no, to na pewno
>sprzet wadliwy. Czyzby wiekszosc (na szczescie widze, ze nie wszyscy) byla
>swiecie przekonana o bezblednosci kodu Quake-a? To program, jak kazdy inny
>i na pewno mozna by ulozyc calkiem niezla liste bledów, które zawiera.

Celne Spostrzezenie. Ja tez sie juz kilka razy nad tym zastanawialem
ale nic nie mowilem, bo po prostu nigdy nawet nie widzialem Quake'a.
Natomiast, ze to "program jak kazdy inny" to bym nie powiedzial, gdyz
gry naleza do najbardziej skomplikowanych programow z jakimi sie mozna
spotkac na PC. A ze zlozonoscia jak wiadomo - rosnie stopa bledow.

>A wadliwy sprzet nie tylko na Quake-u bedzie sie wywalal, ale na innych
>programach tez. Wlaczajac w to nieszczesna winde.

No, moze niedokladnie tak. Juz w czasach pierwszych XT sprowadzanych
z Tajwanu do Polski, uzywalo sie gier do ich testowania. Zasada~ bylo
wtedy: jesli da sie odpalic M$ Flight Simulator tzn ze sprzet jest
kompatybilny. Wynikalo to z tego, ze gry sa programami ktore z reguly
"wyciagaja~" ze sprzetu doslownie wszystko, dla przyspieszenia
wykorzystuje sie wszelkie mozliwe sztuczki sw i hw, z ktorych masa
nie chce dzialac jesli komputer przejawia jakiekolwiek odchylki od normy.
Juz w tamtych czasach (a znacznie prostsze byly wtedy
plyty/procesory/programy) mozna bylo spotkac komputery, ktore doskonale
sprawowaly sie przy uzyciu normalnych (tzn. biurowych np.) programow
pod DOSem, mimo ze Flight Simulator wogole nie chcial odpalic.

Grego

--
/-----------------------------------------------------------------
Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi
Anonymous Mail Service - http://free.rmnet.it/~grego/AnonMail.html


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 15:55:02 MET DST