Re: Na czym polega strategia M$ ?

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Fri 14 Feb 1997 - 13:57:27 MET


Wojciech Wojciechowski wrote:
>
> Na wypuszczeniu nie dokonczonego produktu (wide: W'95) i wmowieniu
> odbiorcom, za pomoca dobrej reklamy , ze jest to "jedyna sluszna droga".
> Potem nalezy poczekac , az uzytkownicy przetestuja produkt i wskaza usterki
> . W ten sposob obniza sie koszty testowania softu. Nastepnie z gotowa lista

To jest dla mnie niegroźna cecha strategii MSoftu. Lepiej niech sobie
produkują badziewie.

Najgorsza jest moim zdaniem strategia wprowadzania delikatnych
modyfikacji różnych dobrze znanych technologii po to, żeby zmuszać
użytkowników do wybierania między nimi. Np. taka dość głośna technologia
DCOM... Nic złego nie ma w CORBIE poza tym, że to jest standard
wykorzystywany na przynajmniej 20 platformach. Ale MSoft nie poszedłby
na to, żeby stworzyć dla niej support u siebie. Po co. Lepiej zbudować
własną wersję, która będzie obowiązująca na jednej (własnej) platformie
systemowej.

Bardziej prozaiczne przykłady widoczne w Internecie, to np. zastępowanie
doskonale przenośnej Javy na rzecz ActiveX (COM) Controls. "Ulepszanie"
HTMLu. Własne standardy polskich literek i kupa innego badziewia.

Sam MSoft nigdy nie wysilał się, żeby tworzyć technologie otwarte. I to
jest podstawowy czynnik negatywny w małomiękkiej strategii izolacji
własnych rozwiązań.

Michał

-- 
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********
WWW: http://www.pdi.lodz.pl/~mimo   tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340
add: Michal Mosiewicz  *  Bugaj 66 m.54 *  95-200 Pabianice  *  POLAND


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 15:54:41 MET DST