Subject: European Researcher's Mobility Portal
From: Lidia Mitera <[email-masked]>
To: Anna Wisniewska <[email-masked]>,Jasmina Solecka <[email-masked]>,Stepniewski Andrzej <[email-masked]>, Ksiazek Ela <[email-masked]>,Gdansk <[email-masked]>,"Capłap Katarzyna" <[email-masked]>,Pacura Jolanta <[email-masked]>,"Armuła Ania" <[email-masked]>,"[email-masked]" <[email-masked]>,Sliwa Katarzyna <[email-masked]>, Basztura Joanna <[email-masked]>,Anna Ober <[email-masked]>, "Katarzyna Łazarz" <[email-masked]>
Date: Thu, 17 Jul 2003 09:35:01 +0200

Z prośbą o przesłanie dalej wszystkim potencjalnie zainteresowanym.

Szanowni Państwo,

Uprzejmie infomuję, iż od tygodnia funkcjonuje na serwerze Komisji
Europejskiej Portal Internetowy przeznaczony dla mobilnych naukowców i
organizacji , firm, instytutów badawczo-naukowych i uniwersytetów,
oferujących dla nich programy stypendialne, granty i możliwości
zatrudnienia.
Oficjalna inauguracja Portalu odbędzie się najprawdopodobniej w
listopadzie b.r. w Komisji Europejskiej.
Adres European Researcher's Mobility Portal, to:
http://europa.eu.int/eracareers/index_en.cfm

Portal powstał z inicjatywy Komisji Europejskiej, jako że jedną z
głównych przeszkód dla mobilności międzynarodowej naukowców był
dotychczasowy brak odpowiednich informacji na temat dostepnych programów

i możliwości prowadzenia badań poza granicami swojego kraju. Ponadto
mobilni pracownicy naukowo - badawczy z trudem mogli odnaleźć rzeczowe i

wiarygodne informacje na temat zasad przyjazdu do danego kraju, prawnych

aspektów zatrudnienia i zameldowania się, prawa do ubezpieczeń
społecznych, zasad opodatkowania i innych społeczno - prawno -
kulturowych kwestii.
Dlatego też zasadniczą rolą Portalu jest rzetelne udzielanie informacji
o wszystkich wyżej wymienionych zagadnieniach.

Zachęcam wszystkich  Państwa do zamieszczania informacji na stronie o
wszelkich programach stypendialnych i możliwościach prowadzenia badań
przez zagranicznych pracowników naukowo - badawczych.
Indywidualni naukowcy, pragnący pogłebiać swoją wiedzę bądź pracować /
kontynuować badania za granicą, również mają możliwość umieszczenia
informacji o sobie wraz z załšczonym CV.

Ponieważ Portal dopiero zaczyna swoją działalność, ilość  linków oraz
niestety ich trafność nie jest w pełni zadowalająca i bedzie podlegać
dalszej weryfikacji i systematycznemu uzupełnianiu.
Dlatego będę również wdzięczna  za wszelkie propozycje (przesłane na
adres:
[email-masked]) interesujących linków na polskie strony w
języku angielskim, pasujące do poszczególnych kategorii istniejących na
Portalu w sekcji "Practical Information".

W przyszłym roku swoją działalność rozpocznie polska sieć Mobility
Information Centre MoC (Centrum Informacyjne dla Mobilnych Naukowców).
Inicjatorem sieci jest także Komisja Europejska, która w oparciu o
złożony projekt będzie finansowała przedsięwzięcie przez pierwsze trzy
lata działalności.
Minister Nauki i Informatyzacji udzielił pełonmocnictwa Krajowemu
Punktowi Kontaktowemu, który jako  'Bridgehead Organisation' będzie
odpowiedzialny za złożenie wniosku, opracowanie strategii i stworzenie
sieci MoC we współpracy z Regionalnymi Punktami Kontaktowymi.
Krajowe Centrum Informacyjne dla Mobilnych Naukowców będzie miało  swoją

własną stronę internetową przeznaczoną dla polskich i zagranicznych
naukowców oraz polskich instytucji goszczących zagranicznych pracowników

naukowo - badawczych.

Z wyrazami szacunku,

Lidia Mitera
Krajowy Punkt Kontaktowy
Human Resources and Mobility
[email-masked]